دیجیتال مارکتینگ

خدمات خدمات اپال وب خدمات اپال وب خدمات اپال وب خدمات اپال وب
واقعیت افزوده یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم (و معمولاً در تعامل با کاربر) است، که عناصری را پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می‌کند. این عناصر بر اساس تولیدات کامپیوتری که از طریق دریافت و پردازش اطلاعات کاربر توسط سنسورهای ورودی مانند صدا، ویدئو، تصاویر گرافیکی یا داده‌های GPS می‌باشد ایجاد می‌شود.
تصور کنید که پیش از آنکه یک مبلمان برای منزل خود تهیه کنید آن را درون اطاق ببینید یا پیش از آنکه عینک آفتابی خود را سفارش دهید آن را بر روی صورتتان امتحان کنید.
هم اکنون پیاده سازی این سناریوها ممکن است. اینها مثالهایی از شرکتهای Ikea و Rayban بود از میان خیل عظیم شرکتهای بزرگی که از تکنولوژی واقعیت افزوده برای بهبود تجربه مشتریانشان بهره گیری کرده اند.
در سالهای اخیر فن آوری واقعیت افزوده توجه بازاریابان را به خود جذب کرده است، چراکه این فن آوری گستره ی تجربه ی مشتریان را تغییر می دهد. چگونگی آگاهی یافتن از وجود محصولات جدید تا تجربه ی خرید مشتری همه و همه دچار تغییر می شوند.فن آوری واقعیت افزوده فضای واقعی و فیزیکی را با اضافه کردن عناصر مجازی بهبود می دهد. این عناصر مجازی می توانند اطلاعات، تصاویر، صدا، بازی و یا هر محتوای دیجیتال دیگری باشند که یا درون نمایشگرهایی بر روی سر به مانند هولولنز و یا عینک گوگل یا از طریق نمایشگر دوربین بر روی صفحه گوشی های هوشمند نمایش داده می شوند.
برای اینکه به درستی امکانات واقعیت افزوده درک شوند شرکتها و سازمانها می باید هرچه بیشتر بر روی چگونگی تعامل مشتریان با این فن آوری نمرکز کنند.
برای ایجاد یک اپلیکیشن واقعیت افزوده با کیفیت می باید ایده و تجربه ی بهتری در تعامل با مشتری ایجاد کند،رابطه ی همکاری و هم افزایی بهتری میان متخصصین کامپیوتر، طراحان و بازاریابان ایجاد کند و راهبرد مناسبی برای همنوا کردن این نرم افزارها با سفر موجود مشتری داشته باشد.
 شرکتها می باید در ابتدا به درستی تفاوت فن آوری واقعیت افزوده را از دیگر فن آوری های دیجیتال درک کنند.
 در دنیای امروز و در عصر تکنولوژی، با گسترش فناوری های مدرن و متعاقبا افزایش هر روزه نیاز انسان به برطرف کردن بی دردسر خواست های خود، کمپانی های کوچک و بزرگ هر روزه به دنبال نو آوری و بهبود عملکرد و افزایش کارایی برای تسهیل در رساندن کالا و خدمات به مشتریان می باشند.

استفاده از اپلیکیشن های واقعیت افزوده در رویدادها

در دنیای امروزی برگزاری یک رویداد موفق نیازمند ایده پردازی، نوآوری در فرآیندها و پاسخگویی به انتظارات شرکت کنندگان به بهترین نحو است. ولی مشکل اینجاست که حجم داده هایی که پیش از یک رویداد می باید به دست مخاطبان برسد، داده هایی که در زمان رویداد باید به او داده شود و داده هایی که می تواند پس از برگزاری در دسترس مخاطبان قرار بگیرد بسیار گسترده است و این گستردگی در بسیاری موارد باعث سردرگمی شرکت کنندگان می شود. شرکت کنندگان یک رویداد نیازهای متفاوتی دارند و می خواهند در زمان و مکان مناسب داده های مرتبط را به درستی دریافت کنند. در رویدادهایی که بین المللی هستند تولید بسیاری از دفترچه ها و مطالب به زبانهای مختلف در حالی که حیاتی هستند، صرفه اقتصادی ندارد. شرکت کنندگان هر میزان داده های مورد نیاز خود را بهتر دریافت کنند در رویداد مشارکتی فعالتر خواهند داشت و لذت آنها را از رویداد دو چندان خواهد شد. با چنین گستره ای از نیازها ساخت اپلیکیشن های اختصاصی هوشمند برای برگزاری یک رویداد ضروری است. اپلیکیشن ها به عنوان پایگاهی برای دستیابی به اطلاعات از زمانبندی برنامه ها، اخبار، اطلاعات مکانی و بسیاری موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.از نوین ترین فن آوری هایی که می تواند تجربه ای متفاوت و لذت بخش در قالب اپلیکیشن های موبایلی ایجاد کند، واقعیت افزوده است. 

فن آوری واقعیت افزوده با در هم تنیدن دنیای واقعی و مجازی، بستری دیجیتال برای خلق تجربه های تعاملی در دل دنیای واقعی ایجاد می کند. واقعیت افزوده، یک نوآوری فناورانه است که فرصت های متعددی را برای برندها و برگزارکنندگان رویدادها فراهم میکند تا بتوانند با بکارگیری ایده های نو، برای شرکت کنندگان و مخاطبین رویداد تجربه های تعاملی ایجاد کرده و اطلاعات و محتوای دیجیتال را به تاثیرگذارترین شیوه و در مناسب ترین مکان و زمان به آن ها انتقال دهند. فرض کنید یک نمایشگاه برگزار کرده اید و می خواهید محصولات خود را به نمایش بگذارید ولی با محدودیت های متعددی از جمله محدودیت فضا مواجه هستید! استفاده خلاقانه از یک اپلیکیشن اختصاصی واقعیت افزوده، راهکاری هوشمندانه برای حل این مشکل به شمار می آید که کمک می کند به بهترین روش، محصولات خود را بدون هدردادن هزینه و انرژی زیاد به نمایش بگذارید و تجربه ای متفاوت از یک نمایشگاه را برای مخاطبین خود خلق کنید. با بکارگیری این فناوری، اسپانسرهای رویداد می توانند فعالیت های خود را تقویت کرده و پیام های ویدئویی و محتوای دیجیتالی تعاملی را به مخاطبین انتقال دهند.در رویدادهای مختلف جدا از مطالب و محتوایی که به نمایش در می آیند و به شرکت کنندگان منتقل می شوند، چگونگی نمایش و انتقال این اطلاعات از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اپلیکیشن های هوشمند واقعیت افزوده محیط اطراف را به یک بوم سه بعدی بزرگ تبدیل می کنند و در همان محیط واقعی اطلاعات مختلف به شیوه تعاملی و با جذابیت بالا برای مخاطبین نمایش می دهند. اپلیکیشن های واقعیت افزوده قابلیت های مختلفی دارند که در رویدادها میتوان از این قابلیت ها، به روش های متفاوتی استفاده کرد.

رویدادهای پشتیبانی شده توسط واقعیت افزوده اپال:

رویداد رونمایی از گوشی هوآوی P10

اولین کنفرانس پژوهشهای بازیهای رایانه‌ای

فواید استفاده از واقعیت افزوده در رویدادها

  •  ایجاد تجربه های تعاملی
  •  افزایش نظم در برگزاری رویداد
  • بهتر دیده شدن اسپانسرها
  • جلب توجه بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان
  • تسهیل نمایش و فروش محصول های جدید
  • ایجاد تجربه ای شگفت انگیز در افراد
  • ایجاد تمایز و مزیت رقابتی
  • منشا ایده های نو در تجربه های ایجاد شده در رویدادها
  • جلب توجه افراد و رسانه ها
  • افزایش بهره وری
  • افزایش مزیت رقابتی
  • برقراری تعامل بین فضای برگزاری رویداد و شرکت کنندگان
  • تسهیل ارائه اطلاعات
  • تغییر قالب کهنه و سنتی رویدادها و تلفیق آن ها با فناوری های روز
  • فراهم کردن بستر و شیوه های جدید تعامل، آموزش، همکاری و شبکه سازی

واقعیت افزوده را در چه رویدادهایی می توان به کار گرفت؟


این مقاله را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn