به قسمت دوم روش های تولید محتوای وب خوش آمدید. ما در قسمت اول ده اصل از اصول مهم روش های تولید محتوا در وبسایت را آموزش داده ایم در این مقاله نیز ده اصل نهایی از اصول استاندارد های تولید محتوا در فضای وب را آموزش می دهیم که با رعایت کردن این بیست اصل مهم، تغییرات قابل ملاحظهای را در بازدید وبسایتتان و امتیاز دهی گوگل مشاهده می کنید.
اصل اول : مطالب و مقالات آموزشی تولید کنید
همیشه انسان ها در پی تکامل و رفع نواقص خود هستند و برای رسیدن به این تکامل همواره باید رشد کنند و آموزش ببینند، پس باید در تولید محتوایی که می نویسیم بتوانیم این نیاز را برطرف نماییم. خیلی از کاربران هستند که دارای ایده های آموزشی جذاب و کاربردی اند، شما می توانید با کمک آنها و مطالعه طرح ها و ایده هایشان مقاله ای، مفید و متفاوتی را تولید کنید. با این کار هم محتوای جدید نوشته اید و هم به آن ها کمک کرده اید که مطالب و محتوایشان را در اینترنت به نمایش بگذارند.
یکی از مزیت های مهم و حائز اهمیت این کار برای وبسایتتان این است که نام شرکت و وبسایت شما در رزومه آن ها ثبت می گردد که کمک به برند سازی شما می شود.
اصل دوم : فونت و فرمت مقالات خود را بروز کنید
همیشه روش ها و راه های جدید تولید محتوا بسیار زیاد است ولی شما می توانید از مقالات و مطالب قدیمی خود شروع کنید که بهترین نقطه شروع فعالیت شماست. یعنی مقالات قدیمی خود را مجدداً بازنشر کنید بهطوری که لینک آدرس آن عوض نشود یا به زبان ساده موضوع اصلی مقاله تغییر نکند. امروز تولید اینفوگرافیک یا همان عکس نوشته بیشترین تأثیر را بر روی خواننده مطلب دارد، همچنین نوع فونت و سایزی که استفاده می شود هم بسیار مهم است به همین جهت باید نوشته خوانا و دارای استانداردهای دستور زبان باشید. این موارد باعث می شود که خواننده راحت تر و تا انتها مقاله شما را مطالعه کند.
اصل سوم : رعایت از استاندارد های سئو مکانیکی
هنگامی که مطلب شما نوشته شده، کار اصلی شما نیز تازه شروع می شود و باید مطالب خود را بهصورت استاندارد سئو بنویسید. یعنی تمام رموز و تکنیک های سئو مانند: استفاده از کلمات کلیدی، استفاده درست از عنوان محتوا و چگالی مطلب را بر اساس آخرین الگوریتم سئو تغییر دهید تا زحماتی که برای نوشتن مطلب کشیده ای هدر نرود.
اصل چهارم : مطالب طولانی تولید کنید
استاندارد یک محتوای وبسایت دو تا سه هزار کلمه است. حداقل یک محتوا هم پانصد کلمه است. اگر مطلب شما کمتر از حداقل باشد گوگل به شما امتیاز منفی میدهد چرا که دیگِ یک مقاله یا بلاگ محسوب نمی شود و اگر بیشتر از استاندارد محتوا باشد بهتر است آن را دو مقاله کنید زیرا گوگل بابت بیشتر از استاندارد بودن مطلب امتیازی نمی دهد.
اصل پنجم : در عنوان حتماً از متاتگ استفاده کنید
اولین و اصلی ترین قسمتی که گوگل میخواند متاتگ عنوان یک مطلب می باشد. پس باید مناسب با متن بنویسید چرا که اگر ربطی به موضوع اصلی متن نداشته باشد گوگل امتیاز منفی برای شما در نظر می گیرد.
اصل ششم : متاتگ توضیحات
در آخر مطلب هم مانند عنوان از متاتگ استفاده کنید که بسیار مهم است و به بهینه سازی وبسایت شما بسیار کمک می کند. وقتی که وبسایت شما بهوسیله سرچ گوگل نشان داده می شود، توضیحات یا همان متاتگ توضیحات زیر عنوان نمایش داده می شود. گوگل متاتگ ها را مورد برسی قرار میدهد که مهم ترین آن همان متاتگ توضیحات است. اگر مقاله یا مطلب شما کمتر از پانصد کلمه باشد باید حتماً بازهم تکرار میکنم باید حتماً از متاتگ استفاده نمایید.
اصل هفتم : از کلمات کلیدی بهدرستی استفاده کنید
کلمات کلیدی مهم ترین نقش در سرچ مطلب و دیده شدن وبسایت شما را نیز دارد و هیچ موردی مانند: کلمات کلیدی نمی تواند امتیازدهی وبسایت شما را خراب کند. خیلی از محتوا نویسان فکر می کنند هرچه بیشتر از کلمات کلیدی استفاده کنند، باعث می شود مطلب آن ها بیشتر و بهتر دیده شود که این طرز فکر بسیار اشتباه است. چگالی استفاده از کلمات کلیدی، فقط دو الی سه درصد یک مقاله است.
اصل هشتم : ایجاد لینکهای داخلی در وب
برای اینکه یک وبسایت از تمام صفحاتی که ایجاد کرده است در گوگل بازخورد ببینید، باید بین صفحات آن لینک داخلی داشته باشد. در غیر این صورت آن صفحاتی که به مرور زمان بازدید ندارند، هیچ امتیازی از گوگل دریافت نمیکنند. پس شما باید با تکنیک، مجدداً این صفحات را به گوگل نشان دهید. که این تکنیک همان لینکهای داخلی بین صفحات وبسایت می باشد.
اصل نهم : تصاویر و زیر عنوان را در مطالب فراموش نکنید
در تولید محتوای وبسایتتان حتماً به این چند نکته توجه داشته باشید:
نوشتن متن خالی و خیلی طولانی باعث خسته شدن خواننده میشود و در اغلب موارد خواننده تا انتهای مطلب را نمیخواند.
متن خود را قسمت، قسمت کنید و در هر قسمت تصویر و زیر متنی مناسبی را برایش بنویسید. این کار باعث می شود خواننده خسته نشود.
مقالات و مطالب خود را بر اساس استراتژیهای تولید، در بخش خودش و مرتبط با یکدیگر ذکر کنید.
اصل دهم : فعالیتهای خود را معرفی کنید و صفحه وبسایتتان حتماً با اندازه گوشی تنظیم باشد
در نظر داشته باشید مخاطبی که برای بار اول داخل وبسایت شما آمده است حتماً باید شناخت نسبی از شما و فعالیتتان بدست آورد. خیلی مهم است که خواننده بداند شما چه کسی هستید؟ پس بهتر است در قسمتی از مقاله خود را معرفی کنید. بهطور مثال شما می توانید از مثالهای ملموستر که برایتان در حین فعالیت های کاری خود تجربه کرده اید بگویید، با این کار فهم مطلب برای خواننده راحتتر می شود. همچنین در نظر داشته باشید که وبسایت شما و محتوای داخل آن باید در گوشی همراه بهدرستی باز شود، چرا که امروزه بسیاری از کاربران با گوشیهای خود که متصل به اینترنت هستند نیز وارد فضای وب میشوند و مطالب را مطالعه میکنند.
امیدواریم این بیست اصل گفتهشده در این دو مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از محتوا نویسی لذت ببرید.