دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

روش ‌های بهینه سازی سایت به دوبخش کلی تقسیم شده اند  :
  • بهینه سازی کلاه سفید ( White Hat SEO ) :  شامل روش هایی که موتورهای جستجو تحت عنوان قسمتی از یک طراحی خوب و مفید برای مخاطبین تلقی می‌کنند .
  • بهینه سازی کلاه سیاه ( Black Hat SEO ):  شامل تکنیک ‌هایی است که موتورهای جستجو آن ها را تایید نمی‌کنند و در تلاش برای به حداقل رساندن اثرات آن ها هستند . این روش ها با نام اسپم هم شناخته می‌شوند .
و حالا بعد از اینکه در مورد سئو و روش‌های آن در رتبه بندی موتورهای جستجو بیشتر دانستید نیاز به شناخت ابزارهایی دارید که به شما در تحلیل و آنالیز وب سایت کمک می کند . که به کمک این ابزارها قادر خواهید بود رفتار ها و عملکرد خود و رقیب‌تان را در هر لحظه مورد بررسی قرار دهید .در اینجا عدادی از این ابزار ها را به شما معرفی خواهیم کرد :
 
  • Google Analytics :  در صورتی که  SEO را شناخته باشید ، گوگل آنالیتیکس غیر قابل وصف است . دیدن صفحاتی که حداکثر ورودی و کلیک را از گوگل داشته اند ، نرخ خروج از سایت ، تحلیل ترافیک و درصد ورودی از طریق موتور جستجو تنها قسمتی  از اطلاعات مفیدی است که آنالیتیکس در اختیار شما می گذارد .
  • Google Search Console  : کنسول جستجوی گوگل ( GSC ) تعدادی از ابزارهای مفید است که به طور مستقیم از سمت گوگل جهت یاری به مدیران سایت ساخته شده است . شما قادرید  محتوای تکراری ، وضعیت ایندکس صفحات و نحوه نمایش سایت در نتایج جستجو و … را دیده و بررسی کنید .
  • Google Keyword Planner :  ابزاری از سمت گوگل برای کشف و انتخاب کلمات کلیدی ایده آل برای فرآیند سئو یا کمپین‌های تبلیغات اینترنتی و دیدن میزان جستجو کلمات مورد نظر در بازه زمانی خاص . توجه داشته باشید برای دسترسی به این ابزار به وی پی ان نیاز دارید .
  • Google Mobile-Friendly Test  : گوگل ارزش زیادی برای سایت‌های که با کیفیت و رزولوشن‌های مختلف و دستگاه‌های مختلف تطبیق پذیر و واکنش‌گرا است قائل می شود . ابزار تست سایت برای موبایل وضعیت سایت شما را در این مورد نشان می‌هد .
  • Google PageSpeed Insights : سرعت بارگذاری سایت یکی دیگر از عوامل رتبه بندی است . ابزار تست سرعت گوگل به شما می گوید یک سایت شما سرعت خرگوش دارد یا سایتی شبیه لاک پشت ! همچنین برای  افزایش سرعت سایت پیشنهاداتی نیز به شما ارایه می‌شود .
  • Sitecheckup : سایت چکاپ به عنوان یک سامانه تحلیل‌گر، هر وب‌سایتی را از نظر SEO بررسی و آنالیز می‌کند و در راستای حل مشکلات موجود، راهکار‌های اثربخش پیشنهاد می‌دهد و با ارائه گزارش کامل مشکلات سئو به زبان فارسی به شما کمک می کند.
  • Browseo :  یک ابزار خیلی خوب برای دیدن سایت از طریق  عنکبوت‌ موتورهای جستجو که با آن وضعیت نمایش محتوا و لینک‌های قابل دسترسی را می‌توان دید اگر قسمتی از محتوا یا لینک‌های شما در اینجا نمایش داده نشد برای رفع آن سریعتر اقدام کنید .
  •  Open Site Explorer : سایت اکسپلورر ابزاری برای شناسایی و نمایش لینک‌ها است . این ابزار توسط شرکت MOZ توسعه یافته است و در بخش Off-site خیلی خوب به شما کمک می کند . دقت کنید که برخی ویژگی‌های پایه به صورت رایگان ارایه شده است و برای قسمت پیشرفته و دریافت گزارش نیاز به حساب کاربری دارید .

این مقاله را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn