دیجیتال مارکتینگ

یکی از مهم‌ترین مفاهیم مطرح شده در حوزه‌ی کارآفرینی، MVP یا Minimum Viable Product است. این اصطلاح که معادل فارسی آن «حداقل محصول پذیرفتنی» است، به محصولی گفته می‌شود که دارای حداقل ویژگی‌های لازم و کافی برای عرضه به مشتری‌ها باشد و هدف از ارائه‌ی آن، مشاهده‌ی بازخورد مشتری‌ها نسبت به محصول است. این محصول یک نمونه‌ی ناقص از محصول نهایی نیست؛ بلکه یک محصول قابل فروش است که می‌تواند در آینده ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه شود. این لغت در سال ۲۰۰۱ برای اولین بار توسط فرنک رابینسون ارائه شد و توسط استیو بلنک و اریک ریس همگانی شد.
تولید محتوای استاندارد برای وبسایت یکی از مهمترین روش های   مطرح شدن وبسایت شما در دنیای وب و موتور های جستجو میباشد . این استانداردها مدام در حال تغییر توسط موتورهای جستجوست و وبسایت هایی که این استاندارها را در مطالب خود لحاظ نمایند قطعا مورد توجه بیشتر موتور های جستجوی مطرح از جملهgoogle  قرار خواهند گرفت.
در این مقاله قصد داریم برخی از این استانداردها را به اختصار معرفی کنیم :
1-زمان ماندگاری کاربران در سایت
باید محتوای شما  طوری معماری شود که زمان توقف بازدیدکنندگان در صفحه فرود شما بین 30 ثانیه تا 1 دقیقه باشد. اگر زمان توقف بازدیدکنندگان در صفحه فرود کمتر از این زمان باشد موتور جستجو برای وبسایت شما امتیاز منفی منظور خواهد کرد.
نام DBA را امروز در بسیاری از محافل می شنویم. دوره های مهارت محوری که سالها در کشورهای توسعه یافته در حال برگزاری است و به تازگی راه خود را به کشور ما پیدا کرده است. ولی شاید تفاوت این دوره ها با دوره های دکترای تخصصی مدیریت برای ما روشن نباشد. در این نوشتار قصد داریم تا نگاهی کوتاه به تفاوتهای دوره های مهارتی DBA و دکترای تخصصی مدیریت داشته باشیم.
DBA یا همان doctorate of business administration دوره حرفه ای کسب و کار بوده که به کلی با دوره PhD یا دکترای تخصصی مدیریت متفاوت است. نخستین تفاوت این دوره ها، ورودی آنهاست. مخاطبان دوره DBA مدیرانی با سابقه بوده که به دنبال ارتقای مهارتهای حرفه ای مدیریتی خود می باشند در حالیکه مخاطبان دوره های تخصصی دکترای مدیریت، فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته های مدیریتی میباشند که با علایق تحقیق و پژوهش در زمینه علوم مدیریتی وارد دوره PhD میشوند.
امروز راه اندازی یک کسب و کار، در ظاهر امری راحت جلوه می کند، اما مهمتر از راه اندازی یک شرکت، استارتاپ یا هر نوع کسب و کاری حفظ و بقای آن در بازار رقابتی و بزرگ قرن بیست و یکم می باشد.اکثر مجموعه های نو پا بدون تحقیق درباره علل شکست و عدم موفقیت شرکت های دیگر وارد گردونه رقابت های تجاری میگردند که معمولا به شکستشان در سالهای اول شروع به کارشان منجر میگردد .در این مقاله قصد داریم یک نمونه از شکست های بزرگ تجاری را با هم مرور کنیم.
با قوت گرفتن احتمال فیلتر شدن تلگرام، انبوه کاربران این پیام‌رسان باید برای رفع نیاز‌های ارتباطی خود به سایر اپ‌ها مهاجرت کنند. گزینه‌های پیش رو کم نیستند؛ اما اگر قرار باشد یک حرکت ریشه‌ای صورت بگیرد و تمام پیام‌رسان‌های خارجی فیلتر شوند، کاربران مجبور به استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی خواهند شد. یکی از محتمل‌ترین گزینه‌های داخلی برای جانشینی تلگرام، اپلیکیشن پیام‌رسان سروش است.
در ابتدای امر که از من خواستند به بررسی پیام‌رسان سروش بپردازم، تصورم این بود که باید با چیزی شبیه به تلگرام‌های غیر رسمی مانند موبوگرام روبرو شوم. این ذهنیت وقتی تقویت شد که وقتی در کافه بازار عبارت «سروش» را تایپ کرده بودم، یکی از گزینه‌های پر جست و جوی پیشنهاد شده، عبارت «تلگرام سروش» بود.

گاهی اوقات با روشن کردن کامپیوتر و شروع استفاده از فایرفوکس و بعد از اولین سرچ در گوگل متوجه می شوید که حروف لاتین به دسترسی نمایش داده نمی شود و در بعضی موارد هم ناخوانا است . برای رفع این مشکل کافیست:

1-فونت Arial را از یک سایت معتبر دانلود کنید و در پوشه Windows >  fonts  فونت دانلود شده را ریپلیس کنید.
2-از نوار منوی فایرفوکس گزینه Tools > options> General از تب Language and Appearance  گزینه  Advanced را انتخاب کنید و طبق عکس زیر گزینه های فونت را ست نمائید.

بازاریابی ویدیویی چیست و چگونه فروش شما را متحول می‌کند؟

احتمالاً برای شما هم پیش آمده هنگامی که جلوی تلوزیون نشسته‌اید یا در حال چرخیدن در پیج‌های اینستاگرام هستید، ویدیویی ببینید که در نگاه اول برای‌تان بسیار جذاب باشد و متوجه جنبه تبلیغاتی آن نشوید. یا حتی بعد از تماشای یک ویدیوی آموزشی رایگان در اینترنت، به خود بیاید و ببینید یک محصول چند صد هزار تومانی از شرکت ارائه دهنده آن ویدیو خریداری کرده‌اید.

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که این شرکت‌ها چگونه با ارائه یک ویدیو روی شما تاثیر می‌گذارند؟ تا حالا به این فکر کرده‌اید که خود شما چگونه می‌توانید یک ویدیو تبلیغاتی برای معرفی محصولتان بسازید؟ اگر مایل به دانستن پاسخ این سوالات هستید، در ادامه با من همراه باشید تا قدم به قدم تمام مسائل مربوط به بازاریابی ویدیویی را آموزش ببینیم.

کامات کلیدی
یکی از موضوعات بسیار مهم برای موفقیت در سئو در سال ۲۰۱۸ توجه به مفهوم کلیدی در مقایسه با کلمه کلیدی است. در گذشته ای نه چندان دور، گوگل محتوای صفحه شما را بررسی میکرد تا ببیند چه عبارتی بیشتر از سایر کلمات تکرار شده و همان عبارت را به عنوان کلمه کلیدی هدف و موضوع صفحه شما انتخاب می نمود. به عبارت دیگر ۱۰۰ درصد تمرکز ربات های گوگل بر روی محتوای صفحه و محل قرار گیری کلمات هدف شما بود.
روش ‌های بهینه سازی سایت به دوبخش کلی تقسیم شده اند  :
  • بهینه سازی کلاه سفید ( White Hat SEO ) :  شامل روش هایی که موتورهای جستجو تحت عنوان قسمتی از یک طراحی خوب و مفید برای مخاطبین تلقی می‌کنند .
  • بهینه سازی کلاه سیاه ( Black Hat SEO ):  شامل تکنیک ‌هایی است که موتورهای جستجو آن ها را تایید نمی‌کنند و در تلاش برای به حداقل رساندن اثرات آن ها هستند . این روش ها با نام اسپم هم شناخته می‌شوند .

مزایای طرح تجاری

هنگامی که شروع به نوشتن طرح تجاری می‌نمایید تمام نقاط ضعف و قوت ایدهٔ خود را از فاز ایدهٔ خام اولیه تا بازگشت سرمایه یک بار مرور می‌کنید و برای حل مشکلات احتمالی آینده راهکار مناسبی ارائه می‌نمایید، حتی ممکن است در این میان به عملی نبودن یا زیان‌ده بودن ایدهٔ خود پی ببرید و از یک شکست تجاری سنگین جلوگیری نمایند.

اصول پنج گانهٔ طرح تجاری
­

چشم‌انداز

چشم‌انداز یعنی شما چه تصوری از آیندهٔ شرکت خود دارید.
برای چشم‌انداز شرکت خود یک فضای دور، ایده‌آل و هیجان انگیز را توصیف کنید و برای این کار به سوال‌های زیر توجه کنید:

این مقاله را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn