دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

عبارات SEO و SEM در مورد موتورهای جستجو زیاد به کار برده می شوند، بسیاری از افراد معنای دقیق این دو عبارت و تفاوت آنها را نمی دانند. در این مقاله قصد داریم به معرفی این دو عبارت بپردازیم و ویژگی های آنها را با هم بررسی کنیم. در ابتدا به تعریف واژه های فوق می پردازیم.

بهینه سازی سایت SEO= Search Engine Optimization

بهینه سازی سایت یا همان seo به مجموعه اقداماتی گفته می شود که باید بر روی سایت انجام دهید تا باعث بالا رفتن افزایش بازدید سایت از طریق موتورهای جستجو گردد. SEO در واقع اصلاح کدها، استخراج کلمات کلیدی، تولید محتوای سایت، ایجاد لینکها و... را شامل می شود.

بازاریابی در موتورهای جستجو SEM= Search Engine Marketing

SEM به فارسی معادل عبارت بازاریابی در موتورهای جستجو است و واژه ای کلی تر از بهینه سازی سایت می باشد و باعث بالارفتن فروش در سایت توسط موتورهای جستجوگر می شود. در واقع  بازاریابی به کمک موتورهای جستجو می باشد که خود شامل دو بخش است: بهینه سازی سایت و تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو یا PPC که مخفف عبارت Pay per ClicK است.

سایت Wcex.co که خود را یک صرافی ارزهای دیجیتال معرفی می کند، قصد ایجاد یک ICOبرای فروش توکن های WCXX را دارد که طبق نوشته سایت اصلی، ۱ دسامبر سال جاری (۱۰ آذر) آن را اجرا خواهند کرد.
حال پیش از شروع ICO این سایت اعلام کرده است که به ازای ثبت نام شما در این سایت ۵۰ توکن WCX به رایگان دریافت خواهید کرد. علاوه بر این به ازای هرکاربری که با لینک بازاریابی شما اقدام به ثبت نام نماید هم ۵۰ توکن رایگان دریافت خواهید کرد.
توکن یا همان پول رایگان. این دقیقا همان چیزی است که کاربران را مشتاق ساخته و بازدید سایت را در عرض فقط یک ماه به روزانه حداقل ۱۵ هزار آی پی یکتا رسانده اند.
 تقریبا تمام سایت‌هایی که بازدید می‌کنید اطلاعاتی را در قالب یک فایل کوچک متنی (Text) برروی رایانه شما ذخیره می‌کنند که به این فایل کوکی می‌گویند. در واقع فایلی است که توسط یک وب سایت برای حفظ اطلاعات برروی رایانه شما قرار می گیرد و می‌تواند شامل اطلاعاتی باشد که شما در آن سایت وارد کرده‌اید، مانند؛ ای‌میل، آدرس، شماره تلفن و سایر اطلاعات شخصی.
ذخیره شدن این فایل در فولدر Temporary Internet Files در اینترنت اکسپلورر و در نت اسکایپ در فولدر Cashe است؛ در اپرا و موزیلا و نسخه‌های قدیمی‌تر اینترنت اکسپلورر در فولدر جدا به نام کوکی است.

می‌خواهم به شما سرویس فوق‌العاده‌ای را معرفی کنم که تمام رفتار کاربرانتان را بررسی و به شما گزارش می‌دهد و شما به‌راحتی می‌توانید تحلیل دقیقی از رفتار بازدیدکنندگان سایت‌تان را داشته باشید.

اسم این سرویس«هات جار» است. اولین قدم این است که به این سایت مراجعه کنید و عضو سایت شوید، سرویس‌های پیشرفته این سایت پولی است ولی فعلا می‌توانید از گزینه‌ی Basic یا رایگان آن استفاده کنید که محدودیت‌هایی دارد، ولی همین سرویس رایگان دید بسیار عمیق و ارزشمندی درباره‌ی بازدیدکنندگان سایت به شما می‌دهد.

در این مقاله 5 ایده قدرتمند برای خلق یک صفحه تاثیرگذار درباره ما را مطرح می کنیم که به شما کمک می کند بتوانید استفاده بسیار مفید تری از صفحه درباره ما وب سایت خودتان داشته باشید.

 

معمولا صفحه "درباره ما"ی وبسایت شما نقطه ورود بازدیدکنندگان تان نیست، اما می تواند محل خروج آنها از سایت شما باشد.

امروزه قطعا هیچکس نمی‌تواند تاثیر صفحات فرود (لندیگ پیج)‌ها را در رشد یک کسب و کار انکار کند. گاهی اوقات تاثیر صفحات فرود از خود صفحه اصلی وبسایت هم بیشتر است. پس طراحی و بهینه‌سازی صفحات فرود مناسب برای هر کسب و کاری یک ضرورت به حساب می‌آید. اما چرا با این اوصاف، طبق آمار فقط ۱۳ درصد از بازاریابان، بهینه‌سازی صفحات فرودشان را تاثیر گذار ارزیابی کردند؟ پس ۸۷ درصد بقیه چطور؟

سرور به مانند یک رایانۀ شخصی است که برای بهره بردن از سخت افزار آن باید یک نرم افزار روی آن نصب کنیم. به واسطۀ این نرم افزار پیچیده به نام سیستم عامل است که می‌توانیم دستورات خود را به سرور بدهیم و حتی برنامه‌های دیگری را هم روی آن نصب کنیم و از آنها هم استفاده کنیم. پس تا اینجا فهمیدیم که سرورها هم دارای سیستم عامل هستند. به همین منظور تولید کنندگان سیستم عامل‌ها برای سرورها نسخه‌ای از سیستم عامل را تولید می‌کنند که قابلیت بهره برداری از سرور را دارند.

تعریف خیلی ساده یک استارتاپ: استارتاپ یک کسب و کاری است که قسمتی از آن مبتنی بر فناوری است. هر کسب و کار که بر پایه فناوری است، لزوما استارتاپ نیست، ولی همه استارتاپ‌ها به طرزی از وب، موبایل، اینترنت و تکنولوژی های جدید استفاده می‌کنند تا رشد بالایی داشته باشند و به تعداد کاربران بالایی برسند.

  1. به مخاطبان هدف‌تان را توضیح دهید.
  2. هدف شما از داشتن وب‌سایت چیست؟
  3. ارزش‌های اصلی کسب‌وکارتان چه چیزهایی است و چگونه آن‌ها را برای بازدیدکنندگان توضیح می‌دهید؟
  4. چه چیزی شما را از رقیبان‌تان متمایز می‌سازد؟
  5. چرا مشتریان باید به جای رقیبان‌تان، به شما مراجعه کنند؟
MVCدرباره MVC
یک روش مدرن و به روز برای معماری نرم افزار است. در این نوشته قصد دارم در حد دانش خودم درباره الگوی معماری نرم افزار به روش MVC توضیح بدهم و در ادامه اشاره ای به ASP.net MVC خواهم داشت.
طراحان نرم افزار هنگام معماری سیستم های نرم افزاری الگوهای مختلفی را برای پیاده سازی ساختار نرم افزار در پیش می گیرند. یکی از این الگوهای معماری نرم افزار MVC یا Model View Controller نام دارد.

این مقاله را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn